KIRKE+HJEM=SANT

FAMILIEGRUPPER

Familiegruppe er en smågruppe/husgruppe hvor både barn og voksne er med. Gruppa må møtes jevnlig, og formålet er at man sammen på tvers av alder øver på kristne praksiser.

Visjonen bak familiegrupper er å hjelpe hjemmet og foreldre til å leve ut troen på Gud i sin hverdag. Da kan barna utvikle sitt eget forhold til Jesus slik at troen deres bærer gjennom livet.

Familiegrupper er også en unik mulighet til å bygge relasjoner, og invitere med seg nye familier inn i fellesskapet.

3 GODE GRUNNER TIL FAMILIEGRUPPER

1) Vi lærer barna at menighet er nære fellesskap.

2) Vi øver på kristne praksiser; be, kjenne bibelhistorier, ha fellesskap, omsorg.

3) Barna knytter seg til andre voksne (mye god helse i det).

VIKTIGE SUKSESSFAKTORER MED FAMILIEGRUPPER

• Involver barna. La dette være noe dere gjør sammen, både i forberedelser og gjennomføring. Det trenger ikke å være de store tingene, men hjelp til å finne frem utstyr man trenger, eller å dele ut enten mat eller ting til aktivitet, ønske velkommen etc.
  • Når vi møtes har de voksne et særskilt fokus på å se barna
  • Vi holder oss til programmet.
  • Vi strekker oss langt for å komme. Trofasthet er en nøkkel til å få det til. Vi sier ifra minst en uke om vi ikke kan, om ikke det er sykdom som forhindrer oss.
  • Under samlingen sitter barna sammen med voksne slik at de beholder roen.
  • Vi later ikke som vi er perfekte familier. Vi kommer som vi er!
  • Vi koser oss intenst.
  • Mellom samlingene følger familiene opp forbønnslapper og minnevers.

Lyst til å bli med i FAMILIEGRUPPE?

Meld deg/dere på ved å sende en meld til Ingun på 92480334.

Omfavne

BEKFREFTE

MYNDIGGJØRE

ENGASJERE

MOBILISERE

faseressurser

Det er bare en fase – ikke gå glipp av den! Faseoversikten viser hvilke unike muligheter du har til å utvikle barn og unges tro gjennom ulike faser.

Faseverktøyet er en konkret hjelp til oss som menighet og til dere som foreldre til å tenke hvordan vi best mulig kan hjelpe barn, unge og familien til en levende relasjon sammen med Jesus.

Idéen til faseoversikten er hentet fra The Rethink Group i Atlanta. Den er bearbeidet og oversatt til norsk av FriBU, Ung baptist og Misjonskirken UNG.