Støperiet er et kristent fellesskap for unge voksne i Kragerø.
Støperiet har sin lokasjon og tilhørighet i Kragerø Frikirke.

Støperiet ønsker å skape en sosial, inkluderende arena – hvor vi kan bygge releasjoner gjennom sosiale hendeleser og treffpunkter, både formelle og uformelle.

Støperiet ønsker å møte deg der du er er, enten du er ung voksen eller «bare» voksen.
Vi ønsker å være et fellesskap for deg som syns det er lett å tro og for deg som tviler.

N a v n e t   S T Ø P E R I E T

Et støperi tar inn gammelt metall i ulike former, fasonger og kvalitet. Disse smeltes, raffineres, foredles og støpes om til vakre former med ny hensikt og verdi. Prosessen går til kjernen, den tar tid, og det er kostbart. Men den forvandler

V I S J O N

Støperiet et felleskap der unge voksne elsker Jesus og følger han, finner sin hensikt som Guds barn, og blir utrustet til å tjene i Guds rike med sine evner, gaver og styrker.

s t ø p e r i e t  gudstjeneste & kafé

Støperiet har Gudsjeneste annenhver søndag kl.17.00.
Du blir møtt med en kaffe i døra før møtet starter.
Støperiet er et sted det er lett å ta med kirkefremmede, relasjoner skapes, troshistorier fortelles, Gud æres gjennom lovsang, Guds ord blir undervist tydelig og forståelig.
Etter møtet er du velkommen bort i
S T Ø P E R I E T  K A F E.
Der er det uformell setting, hvor vi samles rundt bordet til kveldsmat, kaffe eller kake.

Relasjoner skapes, erfaringer deles, intrykk fra talen blir bearbeidet med en eller flere så hverdagen forandres. Hensikten er å støpe unge voksne i Jesus bilde.

s t ø p e r i e t
s o s i a l

Støperiet er et fellesskap som blir til fordi du er med og sår inn i det. Målet er at støperiet skal være en plass det er lett å ta med seg kirkefremmede. Derfor har vi en egen gruppe på facebook som heter STØPERIET KRAGERØ SOSIAL. Der kan alle ta intiativ til sosiale ting som f.eks en gåtur, en lunsj i byen, filmkveld (enten hjemme hos deg selv eller i Støperiet Kafé), tacokveld++ Du kan også bruke gruppen om du trenger hjelp til noe, har spørsmål eller om du vil informere om ting som skjer.

OM s t ø p e r i e t Kragerø

Støperiet er startet av en gjeng med unge voksne, hvor flertallet gikk ledertreningsprogrammet Akademiet våren 2021.

Liv Ingrid Barland

Ingun Buen Andresen

Ansatt

Liesbeth Kadejk

Estetikk

Jakob Halvorsen

Lovsangsleder

Oddvin Skilbrei

Skjerm/snekker/potet

Trygve Andresen

Teknisk leder

Jannicke Skilbrei

Estetikk

Amalie Lofthaug

Teknikk og potet

Kristian Barland

Møteleder/Lovsangsteam/potet

Øyvind Andresen

"eldste potet"

Subscribe to Our Newsletter

Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra. Quisque a vehicula magna.

Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per 1230.

Call Us

Email Us