Lifegruppen for menn er i vekst og nye folk kommer til.
Vi kjører derfor i gang «Alphakurs for menn» hver tredje tirsdag.
Første samling blir i peisestua i Kragerø Frikirke, mandag 16.desember 2019, kl.20.00-22.30.

Samlingene er for alle menn, du trenger ingen tilhørighet til frikirken for å delta.

Så hva er Alpha?

Alpha er en rekke samlinger der du som deltaker kan utforske den kristne tro sammen med andre. Hver økt har et tema, et spørsmål rundt tro som er laget for å skape samtaler. Det drives Alpha over hele verden, og alle er velkommen. Ingen Alphakurs er like, men de har tre viktige ting til felles: Mat/snacks, undervisning og samtale.

Undervisningen

Undervisningen er laget for å engasjere og inspirere til samtale. Den varer vanligvis i rundt tretti minutter og vises i form av en video. De store spørsmålene rundt troen blir utforsket, den grunnleggende kristendommen blir pakket ut og det blir stilt spørsmål om alt fra «Hvem er Jesus?» og «Hvordan kan vi ha tro?» til «Hvorfor og hvordan ber jeg?» og «Hvordan veileder Gud oss?»

Samtale

Sannsynligvis den viktigste delen av ett hvert Alpha: Sjansen til å dele tanker og ideer om temaet, og diskutere det i en liten gruppe. Det er ingen forpliktelse til å si noe, og det er ingenting du ikke kan si. Du får høre andres refleksjoner og tanker og kan bidra med ditt eget perspektiv i et ærlig, vennlig og åpent miljø.